jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Julbröd!

Publicerad 2012-11-04 22:00:33 i

Visst känns det som att julen närmar sig?
Idag när jag gick hem från dagens rep så kände jag ett sting av julkänsla.
Jag kände att jag skulle vilja gå ut och köpa julklappar, julpynta lite och tända ljus.
 
Det gjorde jag inte, men jag satte på en kopp te och bredde mitt nyinköpta vurt-bröd.
Jag skulle kunna leva på det.
 
Jag har också på senare tid haft ett sjukt sug efter att skapa konst.
Eller konst och konst... Snarare skissa på ett papper eller klippa och klistra en massa papper på ett vitt papper så att det vita pappret inte är vitt längre.
För det känns som att jag varje dag skapar ett slags "konst" med min kropp och min röst och därför tror jag att mina händer känner sig lite svartsjuka. 
Kanske kommer de ihåg tiden då det enda jag gjorde efter skolan var att rita teckningar och skisser i mitt ritblock. Eller när jag satt uppe på natten och målade för att jag inte kunde sova.
Kanske saknar jag den tiden lite?
 
 
På torsdag kommer mamma på besök.

Kommentarer

Postat av: mamma-mamusia

Publicerad 2012-11-05 18:24:30

wyglada na to ze sie cieszysz na moj przyjazd.ja tez sie ciesze moje SLONECZKO task sie za Toba srtesknilam buziaki

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela