jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Kris

Publicerad 2010-11-10 15:48:42 i Allmänt,

Jag tror jag genomgår en kris just nu, för jag kan allvarligt talat inte känna igen mig själv.
Ibland är jag aldeles överlycklig och vill typ hoppa runt och skratta och krama en alla jag ser,  och bara någon sekund efter detta kan jag få en klump i halsen och kan känna att jag kan börja gråta vilken sekund som hellst.

Det är verkligen helt galet.
Men jag gick in på nätet och hittade en sida som beskriver just detta...

"En utvecklingskris handlar om de reaktioner som kan uppstå som en följd av att vi befinner oss mitt i en av de övergångar som vår utveckling som människor för med sig. Det kan till exempel  handla om att bli tonåring, att flytta hemifrån  ( och omvänt: att barnen blir vuxna och flyger ut boet) , att bli äldre och pensioneras. Det är en del av det naturliga livet och ändå kan det kännas som att marken skakar under fötterna. Det är som att vara i en ny och okänd terräng och inte känna igen varken sig själv eller omgivningen. Ibland kan det bäst beskrivas som en identitetskris:  vem är jag nu, i den här nya situationen?"

Så... hur tar man sig igenom den? Det stod inte.

Kommentarer

Postat av: melanie

Publicerad 2010-11-10 22:25:25

det är en period som går över. man får rida ut stormen, tror jag!

Postat av: Lena

Publicerad 2010-11-10 22:37:22

Joo jag försöker det.. jag trodde den skulle vara över bara nu när jag har varit hemma :/

Men du har nog rätt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela