jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Melodifestivalen

Publicerad 2010-03-13 12:13:29 i Allmänt,

Jag tycker om Andreas Johnson.
Jag tycker att han är en sjukt bra musiker.

Jag har aldrig tänkt så mycket på honom men nu lyssnar jag lite på finalbidragen till melodifestivalen ikväll och tycker att han är verkligen värd att vinna. Jag gillar hans röst och jag tycker om låten.
Jag tycker till och med om många låtar han har gjort innan, ändå har jag inte uppmärksammat honom.
Är det inte väldigt konstigt att man kan känna så för en person.
Att man kan tycka om en person utan att egentligen uppmärksamma den. Skumt

Eric Saade (alla svenskars favorit tydligen) är väl okej.
Låten är klatchig men inte alls lika musikalisk som kanske Salem eller Andreas Johnson.
Ändå känns det som att han kommer att vinna.
Han har även större chans i esc, för hans låt är en låt man kan ta till sig väldigt snabbt, han är även snygg. (det känns som att det är ganska viktigt...)

Anna Bergendahl, har en låt som liksom Saades är lätt att ta till sig från start.
Hon har även försprång i Sverige för hon var med i Idol.
Jag tycker dock att ju mer man lyssnar på låten desto tråkigare blir den. Hon är duktig men hennes låt är som de flesta sommarplågor. Mest upprepningar.

Detta är mest mina tankar just nu. Ikväll ska jag bege mig till Sophia i Linkan för att se på Melodifestivalen. Vi får se om jag kanske ändrar uppfattning :) Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela