jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Prata med sig själv

Publicerad 2010-01-02 20:44:49 i Tankar,

Jag skulle vilja kunna skapa en exakt kopia av mig själv för att kunna se mig hur andra ser mig.
Fatta vad coolt.
Att ha en konversation med sig själv som någon annan. En annan Lena.
Undrar om vi skulle tycka om varandra.
Det tror jag.
Jag förstår ju liksom mig själv.
Och jag tror att jag skulle ha överseende med det jag säger och gör.
Vi skulle nog bli ganska bra vänner hon och jag. Eller jag och jag.

Åh vad jag skulle vilja det.
För då skulle man inte döma sig själv på samma sätt.
För det är ju en annan person, fast samma ändå.
Eller kanske skulle jag bli mer dömande för att jag inte gjorde som jag ville.
Eller inte.
Jag vet inte.
Det är sådant här som jag tänker på innan jag somnar.
Inte konstigt att jag har svårt att somna, det är ju jätteintressant.

Kommentarer

Postat av: Alice

Publicerad 2010-01-02 21:33:05

haha, sjukt intressant faktiskt!!!!!

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-02 21:48:52

Jooo men visst är det!

Man blir så himla smart på natten!

Postat av: Miri

Publicerad 2010-01-02 22:45:47

jag tror man skulle bli mindre nöjd med sig själv.. fast samtidigt skulle man ju kunna ändra på sånt som man inte tyckte var bra, fast då kanske man inte är sig själv längre..? hm, jag förstår att du inte kan sova :D <3

Postat av: Linnea

Publicerad 2010-01-03 15:13:36

Det skulle nog va rätt kul. Men jag tror att det finns en liten risk att man skulle gå varandra på nerverna. Jag menar, man är väl ändå samma person med samma egenskaper, samma sätt att tänka osv? Jag skulle nog irritera mig nått sjukt på mig själv om jag fick se en kopia av mig själv. Nu känner jag mig jättenegativ här..haha. Men sen kan det nog ha grymma fördelar oxå. Som folk säger.att man kan ändra på saker man inte kan tycka. INtressanta tankar..alltid lika kul att filosofera innan man somnar..:P

oj vad långt det blev...:S

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-04 20:27:40

Ah eller huuur!!! Helt stört! Alla dessa grejer om att tjejer måste det och det måste ju ha kommit till någonstans??? Fattar noll faktiskt!

Tack för att du säger så! Blir väldigt glad att du tycker det. SVIN KUL! Det är ngt alla borde pröva ! :D:D

Postat av: Sky

Publicerad 2010-01-05 01:40:44

Nån frågade mig häromåren om jag skulle vilja vara min egen vän, alltså, om det skulle finnas en exakt likadan Jag - skulle jag vilja vara vän med den? HELL NO!

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-05 15:01:48

Sky: HAHAHAHAHAHAHA XD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela