jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Fortsättning:

Publicerad 2010-01-05 14:59:14 i Tankar,

En grej som just slog mig är att man kanske skulle utvecklas olika om man var kopior.
Jag menar eftersom man är två stycken så upplever man ju olika saker.
Tänk om den ena Lenan skulle komma försent till skolan så skulle ju dennes dag kanske bli helt annorlunda en den andres. Till slut skulle man inte vara samma personer längre.
Kanske skulle man inte ens välja samma karriärsval, eller ha samma vänner.

Det kanske är så det är med tvillingar. (INTE STJÄRNTECKNET NU)
De föds med samma egenskaper men utvecklar senare olika personligheter för att de är med om olika saker.
Oftast blir de motsatser till varandra bara för att den ena tvillingen tar mer plats.
Men vad är det egentligen som gör att den ena väger över att ta mer plats?
Slumpen kanske, eller instinkten att det alltid måste finnas en ledande och en följande för att världen ska fungera.

Jag har läst kommentarerna och många säger att de nog inte alls skulle komma överrens med sin kopia, de tror även att de skulle bli mer dömmande för att det är "en själv" ändå.
Men jag tror verkligen inte det. Vi dras ju faktiskt till folk som vi känner något samband med och som man förstår sig på. Och vem förstår en inte bättre än en själv?

Kommentarer

Postat av: Sky

Publicerad 2010-01-05 23:46:24

Man säger ju även att man dras till sin motsats, och det tror iallafall jag mer på. Att kompensera varandra tror jag är viktigt, och att kunna tycka olika. En hel vetenskap det där! :)

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-07 19:33:26

Sky: Joo, det är sant.

Men det kan nog vara svårare att förstå sin motsats. Den tänker ju helt annorlunda än en själv. Det är nog sjukt olika. Fast egentligen får man ju mer utav någon som är ens motsats, för då tänker man ju så olika att allt som ens motsats säger blir nytt för en. Kopian säger ju i försig bara samma sak som man redan vet.. :O



Haha jaaa XD Man kan nog sitta och tänka på det i evigheter..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela