jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Lista på 10 saker som kanske inte alla vet om mig.

Publicerad 2010-01-13 22:07:59 i Tankar,


1. På somrarna älskar jag att vara på landet,
för då kan jag gå upp mitt i nätterna och lägga mig på den daggiga gräsmattan och titta upp på stjärnorna.
2. Jag tror på det mesta. Allting kan liksom hänga ihop om man vill att det ska kunna gå ihop. Som naturvetenskap, religion, astrologi, drömtydning, ödet, psykologi.
3. När jag var runt 11 år köpte jag en spådomsbok. I den kan man läsa om allt möjligt konstigt och övernaturligt. Men jag tycker det är intressant, sådant har liksom alltid lockat mig.
4. När jag var liten sade min mamma till mig att änglarna har kuddkrig när det snöar. Och någonstans tror jag fortfarande på det. Inte för att det är så utan för att det är så vackert. Då kan det lika gärna vara så.
5. Jag kan komma ihåg sjukt onödiga saker, till exempel vad en person sade när vi var små eller fakta som varför det blixtrar eller att alla smaker: sött surt, salt och beskt finns på olika ställen på tungan, och att det även finns en till smak som heter Umami.
6. Jag fick alltid fågelböcker av min farmor när jag var liten, och fram till idag kan jag se skillnad på de flesta fågelarter i Sverige. (A och M, det är stooooor skillnad mellan kråka, kaja och korp! STOOOOR SKILLNAD!!!)
7. Jag sjunger ständigt. Jag sjunger till och med reklamjingel när det kommer upp på TV. (t.ex. Never ending stoory - Edet)
8. Jag är sjukt rädd för sprutor och får panikkänslor när jag vet att jag ska få en spruta. Jag känner mig som ett trängt djur typ.  Jag kan även vara rädd för mörkret ibland när jag är ensam.
9. När jag var liten så ville jag aldrig doppa håret när jag badade. Inte ens när mamma skulle tvätta håret så var det okej. Därför lärde jag mig inte heller att dyka förrän 13 års ålder.
10. Jag har inga syskon och alla mina kusiner är killar som är minst fyra år äldre än jag. Jag är alltså den LILLA tjejen i släkten. Ändå avskyr jag när folk kallar mig liten eller tror att jag är dum och inte klarar av saker.



(för mycket tid? Ja kanske...)(vill ni läsa detta? Troligen inte...)

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2010-01-14 13:50:25

jag ville läsa :)



och det där om fåglarna...kaja, kråka blabla.. bah NO difference ;)

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-14 17:28:02

Melanie: Hihi bra, då vet jag att jag inte grävde i mig själv förgäves ;) <3



HAHAHAHAHA Kanske för retaaards som du ;P

Postat av: emilia

Publicerad 2010-01-14 19:32:32

Haha 5:an :D Så sant, du kommer verkligen ihåg mina sjuka komenater som jag sa för ett antal år sedan! Sådant som jag inte ens minns :S

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-14 19:45:40

Haha 5:an :D Så sant, du kommer verkligen ihåg mina sjuka komenater som jag sa för ett antal år sedan! Sådant som jag inte ens minns :S

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-14 20:03:13

Emilia: Hahaha jaaa! Fast vi har ju umgåtts så sjukt länge så jag har säkert glömt mycket som du kommer ihåg också ;P ;D

Postat av: Sophia

Publicerad 2010-01-14 22:41:47

Jag läste allt, trots att du bara hade en bild... ;)

Gräv mer, det är kul.

Postat av: Lena

Publicerad 2010-01-15 20:50:37

Sophia: Hahaha XD Jag tänkte på det. skulle man ha fler bilder? ;P



Haha joo jag kanske gör det när jag får mer tid som jag inte har egentligen :P

Postat av: Bea

Publicerad 2010-01-21 16:52:15

Jag tycker fortfarande att änglarna som har kuddkrig är så underbart gulligt!:)

Pusss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela