jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Kedjor

Publicerad 2010-02-28 17:10:39 i Drömtydningar,

Inatt drömde jag (bland annat) att jag försökte laga en kedja genom att knyta knutar på den.
Jag tänkte att den skulle bli starkare om jag gjorde så.
Istället gick den bara sönder mer och mer, fast den gick aldrig sönder helt.

När jag vaknade var jag bara tvungen att kolla upp vad det betydde:

"En kedja står för enhet, kommunikation, äktenskap, men också fångenskap. Eftersom kedjan på samma gång symboliserar frihet och ofrihet kan den i drömmen vara en påminnelse om att man faktiskt har ett val. Det man upplever som frihet kan i själva verket innebära ett tvång och vice versa. Kedjans länkar är känslor, tankar, idéer, moral och olika sociala attribut. Om en länk i kedjan är svag visar det på tvivel eller oro för att den inte ska hålla. Kanske är det att föredra att den brister." -
Drömmar A-Ö av Maria Ulander.

Jag tänker att jag oroar mig för framtiden. Oro inför att inte komma in på någon skola och sedan sitta här. Fast.
Jag drömde även att några personer jag såg upp till vände mig ryggen. Jag tänker att det symboliserar en trygghet som snart kommer att försvinna. Det kan hända att jag saknar dem också...

Summa Summarum: Jag är rädd för framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela