jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

När luften känns som en hand mot min kind.

Publicerad 2009-09-18 16:55:36 i Tankar,

Idag när jag gick hem från skolan tittade jag upp i himlen.
Den var blå och solen sken.
Jag kom att tänka på hur det var den här tiden på året när jag var liten.
När jag gick på dagis och tittade upp i himlen så fort ett flygplan kom och jag minns hur vi skrek "flygplaaaaaan" i kör.
Jag översköljdes av den där underbara känslan, att bara inte veta och vara nöjd med det.
Att kunna känna trygghet och ro i en värld som bara var så liten att den kunde finnas i mitt förstånd.
En värld där man kunde vara i nuet och kunna tänka "när jag blir stor".
Men När blir man stor egentligen?

Nu ska jag chillaxa lite framför datorn (som jag har damsugit nu) och lyssna på min kära Ingrid Michaelson.
efter det blir det Östgötateatern!

Puss och kram vi ses på stan(m)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela