jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Blottare och våldtäcktsmän

Publicerad 2009-10-21 20:54:34 i Allmänt,

Idag när jag gick till skolan så kändes det som att en man förföljde mig. Jag vet inte varför... Han gick om mig och gick framför, men han tittade hela tiden i skyltfönster... Jag kände mig iaktagen.
Sen när jag skulle hem så dök samma man upp igen. Då var det exakt samma känsla. Jag kände mig iaktagen...

Min största rädsla har alltid varit att bli våldtagen eller bortförd. Men faktum är att jag under hela trean inte har känt någon riktigt rädsla när jag gått hem på kvällarna. Det har bara varit som vanligt. Det var bara Idag som jag fick en sådan där obehagskänsla. Det var riktigt läskigt faktiskt... Kanske var det bara jag som inbillade mig? Kanske är det mörkret? Allt blir ju mycket läskigare när det är mörkt..

Jag måste berätta en sjuk sak som hände i somras:
Jag skulle möta Melanie och Alice vid vasaparken och som vanligt gick jag min vanliga väg genom stadens skumma gator. Då, helt plötsligt, hördes det en knackning på en ruta på fjärde våningen i ett bostadshus.
Jag tittar upp och får se en snopp. Jag skojjar inte.
Det var alltså en man som hade tagit av sig byxorna, knackat på rutan och visat upp "sina behag"...
LIKSOM VA?
Jag låtsades att jag inte såg och gick vidare, fastän jag blev ganska chockad.
Några dagar senare får jag se att fönstret är trasigt, det hade antagligen varit någon som hade kastat en sten mot glaset efter att den hade råkat ut för samma sak som jag...

Norrköping är en knasig stad!

Det bara tog stopp.
Precis innan jag skulle upp tog det bara stopp i hjärnan och jag fick världens ångest.
Jag bara satt där och tänkte, "Nej, hur ska det här gå? Varför just nu?"
Jag var bra på att spela i alla fall.
Många såg inte alls att jag var obekväm och kände mig usel.
Det är ju bra.
Man ska vara bra på att spela, spela teater och se glad ut.

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2009-10-21 22:03:10

Haha rolig bild!!



Du var bäst! <3

Postat av: Lena

Publicerad 2009-10-22 12:31:22

Melanie: haha, jaaa jag dooog när jag såg den! XD



Tack sötnos! :) <3

Postat av: KS

Publicerad 2009-10-22 15:38:39

"sina behag"... HAHAHAHAHAH du är för rolig!

Postat av: Miri

Publicerad 2009-10-22 15:59:20

Älskar bilden, samma sak har typ hänt mig, en man blottade sig, stod i värsta posen med en handuk över AXELN!?!? En gång tog han sin bil och körde efter mig och min kompis. USCH!!! hatar sånt!



Och Lena, du ÄR bra gumman!!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-10-24 12:43:44

KS: Weell thank you ;P



Miri: Nej men uuush, det kanske är samma person :O

Var det länge sedan???



Puss på dig pluttegumman!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela