jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Vårsnön

Publicerad 2009-03-24 16:59:37 i Allmänt,

När jag gick till skolan låg snön på marken.
Ett gråblått ljus omgav mig och hela staden.
När jag gick hemmifrån var samma ljus kvar.
Men snön hade smällt, himlen var blå och pyttesmå knoppar var synliga på buskar och träd.
Nyss snöade det, nu lyser solen.
Mitt humör går upp och ner i samma takt som solens strålar slår mot marken.
Men jag är glad!
Lycklig.
För solen skiner, himlen är blå. Även om ljuset är grått.


Här är en låt från ett band jag vuxit upp med.
Dock finns inte min älsklingslåt på youtube.
Men det här är också jag
http://www.youtube.com/watch?v=2iQuWgM9mpU&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela