jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Vad har det tagit åt mig?

Publicerad 2009-03-28 14:58:31 i Allmänt,

Hela morgonen har jag sett på TV, klychiga program med folk som förälskar sig i varandra.
Det första programmet jag såg var någon grej på barnkanalen då den mobbade flickan fick sin coola pojke i slutet.
Det andra var en film på femman "the cheetah girls".
Där allt slutade lyckligt.

Jag måste säga att min mage pirrade hela tiden, det var som om det var jag som var med i filmerna, även om det inte var det.
Antagligen skulle jag ha spytt eller dragit mig tillbaka om det hände mig. Så smörigt var det.
Men underligt nog så kröp jag ihop i min säng och drömde mig bort.
Min rationella sida har skalats bort, bit för bit, under den här månaden.
Jag som hade skapat mig ett skal, ett skal som skulle skydda mig från känslor. Både bra och dåliga.

Men det är väl så det är, människans blod bryter upp alla okända ämnen. Människor ska inte vara robotar.
De ska känna precis som alla andra.

Jag känner igen mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela