jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Sårbar

Publicerad 2009-03-04 19:10:58 i Allmänt,

Om jag bara får uttrycka mig lite nu...
Snälla...
Förlåt...
Okej, jag ska vara tyst...

Så kändes det igår, antagligen så var det hormonerna som spökade, eller stressen, eller kanske en slags blandning i vilket fall så var jag ett riktigt PMSbarn igår, så jag vill bara passa på att säga förlåt.
Det var helsjukt för jag har aldrig varit sådär i hela mitt liv.

En annan sak jag oroar mig över är ensembleuppspelet idag. Visst gick det bra och visst känns det skönt att få det överstökat. Det jag stör mig på är bara det att jag var så himla obekväm med att improvicera. Eleonor sade det, att jag försökte skojja bort allt. Det har Martin Perk också sagt, faaasen också!!!
Det är mycket enklare att inte visa sånt där när man går in i en roll och sjunger musikal, då är man ju någon annan. Improvisation är så himla öppet på något sätt, man står där och är så sårbar och alla lyssnar och dömmer en. Tänker man... Så är det inte, fast så kanske det är.


Men är jag inte lite sådan då? Att jag skämtar bort saker, att jag skämtar bort mig själv och liksom slutar ta mig själv på allvar? För man vill inte vara sårbar. Vad händer då om någon skämtar om mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela