jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

På hemgång

Publicerad 2009-06-14 22:15:15 i Allmänt,

När jag gick den sista biten hem själv nyss så började jag drömma mig bort.
Jag tänkte att "hulken" skulle springa ifatt mig och gå brevid mig.
Jag har så livlig fantasi.

När jag var liten så var det en rosaklädd flicka på en rosa moped som följde mig till skolan varje dag.
Jag tänkte att hon var en ängel som egentligen bara skulle skydda mig men som tyckte det var roligare att prata med mig.
Vi pratade ganska mycket hon och jag...
Vi delade tankar och berättade hemligheter, fast tyst. Man vill ju inte att folk ska tro att man är knasig.
Vi kunde vara tysta också, liksom bara gå bredvid varandra och tänka.

Jag hade en del fantasidjur också.
Bland annat en svartvit hund och en svart och röd drake som hade vingar och var cirka en decimiter hög.

Hade du någon fantasivän?
Eller var det bara jag som var konstig?

Kommentarer

Postat av: Elon

Publicerad 2009-06-15 10:36:49

Oh, du är inte alls konstig. Såvida inte jag också är konstig. Jag hade två fantasivänner när jag var liten som hette Pöbö och Kicki. De gjorde ofta stygga saker som att klippa i mina kläder... Jag kunde också sitta i timmar och bara fantisera. Jag var ett så "lydigt" barn för jag kunde placeras i ett hörn under stora tillställningar utan att göra väsen av mig. Jag antar att jag levde i en annan värld. Det gör jag fortfarande ibland. Visst är det underbart att kunna fly från verkligheten?

Postat av: kalle

Publicerad 2009-06-15 18:42:05

jag hade en drös hittepåvänner när jag var en mycket ung man. för det var nog inte en vän jag ville ha egentligen, jag ville mest vara del av ett gäng typ:P



rätt skumt.

Postat av: Melanie

Publicerad 2009-06-16 00:21:42

Jag hade inga. Faktiskt. Jag hade väl kanske nog med mina syskon..men jag älskade att leka med dockor och barbies och skapa en egen värld på så vis. så det är väl kanske annorlunda hur man gör!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-06-16 21:06:06

Vad läskigt att alla är så olika...

Jag ville ha någonting att ta hand om för det mesta

Kalle ville vara en i gänget och Elin hade någon att skylla på :O



Hmm.... nu börjar huvudet snurra runt av tankar XD

Postat av: kalle

Publicerad 2009-06-18 13:43:35

erkänn rätt typiskt mig att ha en låtsas-umgängeskrets som tillät mig vara en i gänget (duga som jag är) och få lagom med bekräftelse. :P



coolt med dina djur. annars låter det lite som att du saknade syskon nästan:)

Postat av: Lena

Publicerad 2009-06-18 17:20:06

Haha, joo det kanske det är, jag vet inte riktigt faktiskt. Jag tror alla människor behöver lite på bekräftelse, på ett eller annat sätt.



Hm.. jaa.. jag kanske skulle mått bra av ett syskon.

Fast just nu känner jag mig ganska trygg i det liv jag har. Jag vet inte riktigt om jag skulle vilja ha ett syskon... kanske...

Postat av: kalle

Publicerad 2009-06-18 20:09:15

mjo, tyvärr behöver man väl bekräftelse.



Jomen nu är du ju van, och syskon har både för- och nackdelar. det är ju såhär som livet är bäst för dig tror jag!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-06-18 20:22:04

Joo, det är nog så. För om det inte vore bäst för mig så skulle det inte vara såhär.

Jag tror att det är meningen... jag skulle vara en annan människa om mitt liv hade varit annorlunda.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela