jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Personligt

Publicerad 2009-02-28 15:07:56 i Allmänt,

Visst är det konstigt hur olika människor kan uppfatta en?
Jag vet att detta säkert är ett onödigt ämne att ta upp, för de som känner mig vet att jag tänker ganska mycket på sådant och antagligen så har vi redan haft den här diskussionen åtminstonde en gång.

Jag har under en tid inte brytt mig särskillt mycket, eller jag har försökt att inte bry mig. Jag har bildat ett skal, ett skal som står emot lika mycket som det inte släpper ut.
Med andra ord så har jag släppt ut mig själv fast ändå varit i en roll... Det är så svårt att förklara.

Problemet med mig är att jag analyserar allt för mycket, både mig själv och andra. Mest mig själv.
Jag har kommit fram till att jag endast är helt och hållet mig själv när jag känner mig trygg. Det kanske inte är så konstigt egentligen, för vem vill släppa fram sitt riktiga jag när man inte är säker på att personerna i omgivningen accepterar en.

Teaterläraren säger; Ni ska inte ta något personligt. Det gör man inte när man vet att alla kanske inte är på sitt bästa humör hela tiden och oftast finns det en anledning till varför folk beter sig som de gör. MEN, när man öppnar sig så totalt för omvärlden och visar sig själv så är det nästan OMÖJLIGT att inte ta en liiiten småtaskig kommentar eller ett ansiktsuttryck personligt.
Personligt...

Missförstå mig inte. Jag tror att även om man bildar sig ett skal så är skalet personligt. Jag menar... Man bildar sig inte ett prickigt skal om man inte är lite prickig inuti. Eller rutig, eller randig...

Igår fick jag reda på att jag har en glad och positiv aura runt mig. Det gör mig glad, för om det är så folk ser mig så måste det ju vara jag? Eller...
Var jag samma jag då?

Kommentarer

Postat av: sophia

Publicerad 2009-02-28 16:16:07

Jag har ingen direkt kommentar mer än att det var bra skrivet

Lena :D och jag blir glad när jag ser dig!!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-28 16:53:07

Åhå nemen tack så mycket sophia! :)

Jag blir glad när jag ser dig med :D

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-28 17:42:52

Hej. Jag försökte hålla mig borta från bloggträsket. Det gick inte. Det här är min blogg och du får gärna länka och läsa!

Postat av: Damon

Publicerad 2009-02-28 20:11:57

Jag förstår och har känt nästan exakt så som du känner! Det är svårt är det men till slut försvinner den jobbiga känslan automatiskt(för mig var den i alla fall jobbig). För jag vill ändå vara samma person alltid, även fast jag är i en osäker situation eller miljö. Jag tror man lär sig och utvecklas hela tiden. Man lär känna sig själv bättre och bättre och mer och mer med tiden helt enkelt.

Kärlek

Postat av: Lena

Publicerad 2009-03-01 17:27:18

Jag vet Damon, men ibland så måste man tänka efter lite på vad man egentligen är villig att offra för att hitta sig själv.

Ibland så kan man komma ifrån de man verkligen älskar bara för att kunna finna sig själv. Då är frågan om man inte redan var sig själv från början...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela