jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Tele2 = GRINCHEN!

Publicerad 2009-12-23 16:38:36 i Allmänt,

Jag fick precis ett mail från Tele2 som berättar att jag har förbrukat mer än 90% av den datavolym som ingår i mitt abonnemang.
Det vill säga; Jag har surfat mycket den här månaden.

Okej, tänkte jag... är det inte obegränsat?
Jag gick därför in på tele2:s hemsida och läser det finstilta.

"*Modem 0 kr vid bindningstid: 18 mån (värde 595 kr). Uppsägning 3 mån. Pris gäller surf inom Sverige. Datavolym 5 GB/mån. Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten upp till 200 Kbit/s om användandet överstiger 5 GB/mån."

Mitt modem är alltså lite ganska jättesegt just nu och det kommer det nog att vara till slutet av den här månaden.
Anledningen till att tele2 gör såhär är ju för att de vill att man ska köpa till ytterligare 5 GB, men det tänker jag absolut inte göra. ÅH NEJ, de ska inte få förstöra min jul!

Kommentarer

Postat av: sophia

Publicerad 2009-12-23 21:48:22

hahahahaha underbart!!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-12-23 22:12:01

Skadeglada Sophia has spoken XP

Det är sjukt irriterande... varje ny låt på spotify måste ladda typ i tusen år innan det sätts igång och så kan det stanna upp rätt vad det är...

(det gjorde det precis nyss när jag skrev detta XP)



Ahhhh, hur ska jag klara mig hela jullovet :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela