jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

En barndomsvän

Publicerad 2009-08-14 23:02:10 i Allmänt,

Idag träffade jag Julia.
Senaste gången jag träffade henne var för fyra år sedan, så det kändes verkligen som att det började bli dags.
Det konstiga var att även om jag i början knappt kände igen henne så såg jag den gamla Julia i slutet på dagen.
Det kändes som att vi inte alls hade varit ifrån varandra så länge utan mest att det bara gått några månader.
Det är det konstiga med människor.
Vissa människor kan det kännas som man inte sett på evigheter fastän man sågs förra veckan och med andra är det precis tvärtom.
Båda är bra!

Det läskiga var dock att varje gång vi ställde oss upp så blev jag chockad över hur LÅNG hon var.
Senast vi sågs var vi ju nästan lika långa, nu är hon Modelllång och jag kände mig LITEN haha!
Jag är ju FAKTISKT två år äldre, det skulle man INTE kunna tro när vi gick omkring på stan! XD
Det kändes nästan som att det behövdes mer än en dag att komma ikapp dock, men det blir väl fler tillfällen...




Hur kommer det sig att jag alltid blir så busig med Julia?
Vi smög oss nämligen in på hennes gamla tomt och kollade in genom fönstrerna på huset när ägaren var nere och badade. Vad tänkte vi egentligen? Hon kunde ju ha kommit på upp och skällt ut oss. Nu har vi ju inte vår ålder att skylla på längre. Fast vad spelar det för roll när man är 4 och 6 i sinnet?
Vi sprang i alla fall ganska snabbt bort från tomten när vi hade tittat klart

Kommentarer

Postat av: julia

Publicerad 2009-08-15 00:11:56

bästa<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela