jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Ta hand om varandra!

Publicerad 2009-04-10 12:18:46 i Allmänt,

Min engelskabok bytte berättare helt plötsligt. Helt utan förvarning.
Det var inte roligt vill jag säga, klockan var nämligen ganska mycket och mina ögonlock var inte villiga att sammarbeta med mig.

Hur som hellst, idag är en sorgens dag.
Fast ändå en slags glädjedag.
Jesus dog idag, men inte i onödan utan för våra synder.
För kristna, i alla fall för oss katoliker, så betyder påsken mer än julen gör.
Jag tror det är det många inte förstår.
För i Sverige är det tradition att man ska stanna hemma på julafton och fira med familjen. Det är nästintill tabu att gör någonting annat än att käka lutfisk och öpnna julklappar.
Men det är inte riktigt samma sak med påsken.

Det är väldigt svårt att vara katolik i Sverige. (Eller vara religiös över huvudtaget)
För det är under påsklovet som allt verkar hända.
Ta till exempel rock-karusellen.
Melanie, en av mina bästa vänner, ska vara med och gästsjunga i ett band som har tagit sig ända till Semifinal.
Jag kan inte komma, för tävlingen äger rum idag (långfredag).
Vad gör man egentligen? Jag får väl helt enkelt sitta och hålla tummarna och hoppas att det går bra för dem.
Så jag säger Lycka till på förhand.
NI ÄR BÄST! WOHOWWWW, fy vad braaaaa ni vaar! :D:D:D:D

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2009-04-10 14:08:58

Åh, tack för omtanken! Men jag tycker det är finare att hålla på sina traditioner och det man tror på :) Ha det bra! Pussss

Postat av: Lena

Publicerad 2009-04-10 18:52:58

Det samma PUUUUUUSSSSSS <3 Lycka till ikväll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela