jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Clowner

Publicerad 2008-10-10 23:11:20 i Allmänt,

Idag hade vi strumpbyxor på huvudet på teaterlektionen. Vi skulle ta bort vår personloghet, och visst tog jag bort den. Men när jag tog bort min personlighet så fick min inre personlighet lite svängrum. Jag kanske är såhär ... Så som jag var utan hår och utan krav att prestera. Jag bara var.

Det var sjukt hur personlig jag blev när jag bara fick fokusera på mig själv. Jag såg ingen annan, det fanns bara jag. Rummet var stort och ödsligt och fastän det var dryg tio andra i samma rum som skrek och lät, så var det tyst och ödsligt. Ensamt.

Varje clown har en egen personlighet, jag tror jag hittade min... I alla fall en del av den.


Ikväll kom Alice hem till mig, hon och jag bakade muffins, spelade, sjöng, tog en massa konstiga bilder och skrattade. Det var min dag det. Förövrigt så ställde vi fredagsfrågan idag, men det vet nästan ingen... Så går det när vi ställer den på fredagar. Jag vill bara passa på att tilläga att imorgon ska jag träna bort muffinsen (visst låter det hemskt? Man ska ju inte träna bara för att man äter... så jag omformulerar mig lite grann, jag ska träna... Punkt.)
Sen ska jag och se på PoP. Det ska bli kul att se dem igen, det känns som tusen år sedan i somras och jag har försummat min vänskap till dem. Hoppas jag fortfarande är godtaglig...

Kommentarer

Postat av: Pontus

Publicerad 2008-10-11 00:12:30

Coolt! Vi gjorde också clownerna, och det kändes precis samma för mig. Helt sjukt, förlorade mig i det i 45 minuter. Det kändes som tio... :)

Postat av: Lena

Publicerad 2008-10-11 01:22:52

Ja visst är det så, man levde sig in i det så himla mycket, man bara var. Man kanske var sig själv, det som man letar efter hela livet. Man var det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela