jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Somewhere over the rainbow...

Publicerad 2008-11-15 13:33:04 i Tankar,

Alla längtar bort, nu är det höst de vill ha vinter. Snart är det vinter de vill ha vår, de vill alltid ha någonting annat.
"Åh," säger de, "jag vill ha tillbaka sommaren. Sommaren då allt var bra och inget bekymrade mig."
Men den sommaren längtade du bort, du var i framtiden inte i nuet. VI är alltid i nuet, men aldrig i tankarna. Vi är antingen i det förflutna eller i drömmar om framtiden.

"Nu är det bara ett år kvar tills du är arton. Hur känns det?"
Jag är ju inte arton ännu, så varför frågar de hur det är att nästan vara arton? Jag är ett år närmare "målet". Deras mål.
Mitt mål är just sjutton och det verkar helt osannolikt för vissa att jag kan tycka så. Men det är sant.

Men när målet är slut då? När man fyller sjutton eller arton eller vad man nu är... Börjar man drömma om någonting annat då? Antagligen, och när vi nått det målet så kommer vi tänka på sjutton. "Hmm.. det var en bra ålder" men varför levde man den inte?

Jag ska leva mitt år, resten av mitt liv...

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2008-11-15 13:59:42

Ja, lev NU!

Postat av: Jonathan

Publicerad 2008-11-15 15:50:38

Hurra för 17! =D

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-15 21:04:10

Melanie, det ska jag göra och även du!



Jonathan: Jaaaa sjutton är vår ålder :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela