jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Kryptisk?

Publicerad 2008-11-19 18:40:06 i Tankar,

Ibland undrar man ju var folk får luft ifrån, för inte tycker väl alla i min närhet att jag är kryptisk? Eller? Är jag det?
Nej, det tror jag inte, det är bara de som inte förstår sig på mig som tycker det och det är synd för det vet inte riktigt vad de missar...
När nån säger något ibland så förstår man inte. "Hrm.. är det något du säger ofta eller?"
Nej, konstig nog inte. Jag brukar kunna tolka vad folk säger ganska bra, men inte när det gäller dig...
Hmm... och du förstår inte när jag säger någonting? Kanske är det så att både du och jag är kryptiska, bara det att alla kan tolka det du säger.
Men inte mig...

Vattnet är djupt, kanske djupare än djupt.
Men om man tog bort allt vatten så skulle det bara finnas land kvar och då är det ju inte mystiskt, eller hur?
Så vad är det man föredrar, att simma på för djupt vatten eller dansa på land?

"Vågorna är många, havet är ett. Snart finns det ingen plats kvar för dem."

(Jag vill bara tillägga Alice så underbart flumvackra kommentar idag; "Tänk dig att jag är Gud, och jag sänder ut massor med små slängkyssar till alla människor"... Det sade hon till mig då hela Norrköping började snöa!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela