jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Jehovas vittnen

Publicerad 2008-11-22 13:21:17 i Allmänt,

Rätt som det var i min slappdag så hälsade jehovas vittne på.
Oanmälda som vanligt.
Jag var ensam hemma så jag öppnade oavsett om jag hade pjamas på mig och håret uppsatt i en knut.
Hjälp, tänkte jag, nu blir de rädda och springer skrikandes härifrån, men det gjorde dem inte.
Istället utbrast en av tanterna (jaa, de var två, men en av dem pratade inte)
- Åh, vad trevligt att se ett ungt ansikte!
- Eh, jaa.. hee hee.. sade jag lite osäkert, men hövligt.
De började visa mig en folder och började prata om Gud och hurvida han finns eller inte.
Jag sade, att jag visste redan att han finns.
Då började de pracka på mig om bibeln.
- Läser du bibeln sade tanten...
- Eh, jaa (inte ofta, men läser gör jag)
- Jaha tillhör du någon förening.
- Hrm, jaa.. jag är katolik.
- Jaha, läser du bibeln, frågade hon igen. Hon hade ju redan frågat det.
- Jaa, sade jag som ville gå tillbaka till min dator som spelade underbar musik.
- Jaha okej, joo för vissa brukar ju inte läsa det... (spännd tystnad)
- Okej, men jaa... eehh... men det gör jag(HOOHOO), sade jag.
- Här får du ditt aldeles egna exemplar av våran folder. Ha en bra dag.
- Jaa tack så mycket hejdå, sade jag och log.

Foldern ligger i papperskorgen nu!

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2008-11-22 18:42:11

hehe

Postat av: ScAm

Publicerad 2008-11-22 20:01:05

usch måste dom pracka på en saker, man ska ju ha egna beslut och egna åsikter! puzz lena hoppas du har en bra helg! :D

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-23 13:07:51

Ja, asså det var lite skumt, för när jag sade att jag var katolik frågade de om jag var med i nån förening. Vadå förening, jaa.. katolska kyrkan?



Och så tänkte jag, det är väl upp till en själv om man läser bibeln eller inte. Det är ingen som ska tvinga någon om man inte vill... :)

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-23 13:08:06

hehe och ha en bra helg du med PUSS :)

Postat av: Sanna

Publicerad 2008-11-23 20:06:09

Haha de var o hälsade på mig med, men de sa inte vilka de var så jag stod som ett frågetecken kl 11 på morgonen och frågade mig själv "vad fan vill de här människorna?" När de sa att de var från jehovas vittnen sa jag "nej, jag ska inte ha nåt, hejdå" fast jag egentligen menade "Dra åt helvete och lämna folk ifred." :)



Dessutom tror jag inte att de är välkomna hos så många.. ^_^

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-23 20:13:33

Nae, grejjen var att de sa inte att de var därifrån. Det stod inte i brochyren heller. Men det är ju klart att de var dem!



Haha va kom de klockan elva på morgonen! De människorna har ju inget hyffs! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela