jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Lyckliga dagar

Publicerad 2008-12-21 21:18:40 i Allmänt,

Igår var jag på salsafest med bland annat Emilia.
Vi var uppe till cirka fem på morgonen och bara pratade.
Vi diskuterade en massa saker bland annat att livet är aldeles för kort för att slösa bort på negativa tankar.

Jag menar... Människor söker hela tiden efter lyckan.
Men min teori är att vi är lyckliga hela tiden, bara det att vi inte nöjjer oss med det.  (eller vet om det)
För när vi tittar tillbaka på minnen så märker vi att; jaa.. då var jag lycklig.

De små saker vi gör och tänker på är så obetydligt för de som inte känner oss, men för de som bryr sig om oss så är det bland det viktigaste i världen. Om än viktigast för oss själva.

Men i dystra tider så försök att tänka: - Mitt problem är bara ett av allas problem över hela jorden i alla århundraden. Min tid på jorden är pytteliten i jämfört med hur länge jorden har levt. Vi kan inte påverka det som har hänt. Men vi kanske kan, genom vårat nu, påverka framtiden...

(Jag har inte sett solen på hela dagen, det är skumt...)
Ursäkta mitt flumm.. det är lite så man brukar vara när världen har ställt sig upp och ner...

Kommentarer

Postat av: Emilia

Publicerad 2008-12-21 23:12:09

Så himla sant!

Ja försöker också tänka possitivt ;)

Kocham cie <3

Postat av: Lena

Publicerad 2008-12-21 23:19:55

Du betyder Emilia!

Vi kan tänka positivt tillsammans så blir världen mycket vackrare.. och inte ful som i morse :P

Postat av: Pontus

Publicerad 2008-12-22 09:24:01

Sant.

Bra skrivet. :)

Synd att du inte såg solen, den var ... ljus.

Postat av: Lena

Publicerad 2008-12-22 14:05:17

Tack så mycket :)

Jag såg solen idag istället, den var ... ljus faktiskt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela