jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Den starka

Publicerad 2013-02-23 11:04:24 i Tankar,

Jag är inte ledsen.
Jag är besviken.
Inte på mitt liv eller mina val i livet.
Utan på dina.

Jag tror på ödet.
Det har jag alltid gjort och jag tror att man är med om svåra situationer, Död, Svek, för att det har en anledning.
Kanske behöver man lära sig mer av livet, för sorg har också en stor del av det.
Eller så är det för att man behöver bli starkare, både utåt och inåt.

Jag kan säga att jag har lärt mig att respektera mig själv, jag har hittat min styrka.
Jag har lärt mig mer om livet och mitt eget psyke under både min uppväxt och nu, än vad du har gjort eller kanske ens kommer att göra.
Det gör mig stark.

Jag är på ett sätt glad över det som har hänt. 
Jag är inte ledsen.
Jag klarar mig.
Just nu är jag bara arg och chockad över att någon, speciellt du, skullle kunna göra såhär mot mig. 
Men jag förstår, vi är alla människor. Och speciellt du. Du drivs av dina drifter mer än vad du vill.
Du är en enkel människa. 
Och du tror att du är djup. eller har kontakt med ditt liv och ditt psyke. 
Men du anar inte. 
 
Jag hade nog trott att du skulle kunna växa i dig själv. 
Att jag kanske skulle kunna hjälpa dig att växa. 
Men istället gav jag upp för dina sinnessvaga tankar. 
Jag gav upp mig själv.
 
Det både ångrar jag, och ångrar inte nu. 
För om jag inte hade gett upp så skulle jag inte fått chans att hitta tillbaka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela