jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Fastnat i länken utanför mitt mönster

Publicerad 2008-10-18 13:42:11 i Tankar,

Igår fick jag reda på att Melanies bild av min framtida man är som Lars Winnerbäck.
Ja kommer altså att gifta mig med en männsika som är jättedjup men som kan vara normal också, enligt henne.

Jag satt och tänkte lite på det i mitt desperata försök till att plugga. Tänk er om 20 år, jag vaknar på morgonen av att min man blåser sunkig cigarettrök i ansiktet på mig och säger:
- Tror inte du att solen är längre bort än universums mittpunkt, se bortom horisonten och se klart, för verkligheten är inte så verklig som du tror.
- Min första tanke är, O NEJ! Barnen skulle varit i skolan för två timmar sen.

Man kan ju se det från ett annat perspektiv också, vi äter middag och plötsligt stannar han upp i ätandet och säger:
- Dina ögon är som den svartaste natten och den djupaste oceanen, jag älskar dig....

Hmmmmm.... Jag vet inte altså, jag tror att det är sånt som visar sig i slutändan.
Men det var en rolig tanke i alla fall.

Eller kommer han vara som Alice trodde i somras?
En stureplanssnobb med BMW fast som älskar musik så klart!
Romantisk skulle han vara också, jätteromantisk.
Undrar om han finns, jag tror inte det. Och jag vet inte riktigt om allt stämmer in på vad jag tror jag kommer att sluta med, men vem vet?
I slutändan är ju allt bara slump, eller ödet??? HOHO!

Six-ten var ett i mitt mönster, men va? Allt är ju ett mönster, eller kanske inte?

Kommentarer

Postat av: Lollo

Publicerad 2008-10-20 22:54:55

Lollo tar på sig en snörpig min, sätter fingret i vädret och säger snusförnuftigt



Öde och slump är bara två olika tolkningar av samma verklighet och alltså spelar det ingen roll, vilken av dem som är den sanna.

Postat av: lena

Publicerad 2008-10-21 13:53:42

Jo, det stämmer nog. Frågan är bara vad man ska tro på. Kan man tro på båda?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela