jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Läääääskigt!

Publicerad 2008-11-02 20:13:51 i Allmänt,

Min dag började med att jag bara ville sova lääänge, men det fick jag inte. Istället fick man hasa sig upp till kyrkan, vilket inte är helt fy skam. Efteråt bjöd min mamma mig på kebabtallrik vilket var smaskens!

När klockan slagit halv fem bar jag mig av till träningen. Dagen var nästan slut, det såg man på himelen som skiftade i guld och ljust rosa. Det var helt underbart.
Mitt i mitt tänkande dyker en råtta upp på trottoaren! Ni må veta hur förvånad och rädd jag blev. Där stod den och stirrade mig rakt in i ögonen. Grå var den och inte var den liten heller!
Mitt hjärta bultade, aldrig förut har jag stått en livs levande råtta så nära, det var så orealistiskt på något sätt. Fast ändå inte, jag menar människorna har ju sjasat bort alla djur från deras bostäder och byggt egna bostäder.
Det skulle inte fövåna mig om det helt plötsligt skulle dyka upp ormar och ugglor i någons hem inom en snar framtid.

I alla fall, det andra lite smått läskiga var att jag fatiskt tränade ensam. Eller inte helt ensam såklart, utan någon bekant, och jag brukar vara en sådan som bara följer med på vad alla andra vill göra. Men idag så dök inte Alice upp, även om vi faktiskt inte hade lovat varandra någonting så hade jag ändå i tanken att hon skulle komma. Fast det gjorde hon inte. Det stärkte mig lite faktiskt, jag kan faktiskt vara oberoende ifall jag skulle vilja och idag var jag det.

Det tredje läskiga idag var att jag nyligen hörde en man på singing bee sjunga jag klär av mig naken. Det var lite läskigt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela