jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Som en orm i min mun

Publicerad 2013-02-24 01:52:00 i

Sättet du kysste mig på när du gjorde slut.
Det var äckligt
Du var så självisk.
Och jag förstår nu att du inte kysste mig för att du ville vara med mig.
Utan för att du fantiserade om henne.
Du hade redan bestämt dig.
 
Jag känner mig plötsligt så utnyttjad. 
Det handlade bara om dig.
"Det känns så skönt när du tar på mig" sade du. 
 
Jag vill spy, tänkte jag.
 
 
Om jag hade vetat då att du var kär i en annan så hade jag inte kämpat för oss.
Du fick det att låta som att allt var mitt fel.
Som att det var jag som har förstört oss.
Och jag ville göra det bättre. Jag ville ge upp ännu en bit av mig själv. För att läka det som ännu inte var dött.
- Du är inte rätt för mig, sade du. 
- Men du kanske är rätt för mig, sade jag.
Jag var så dum.
 
Ingen är rätt för dig. 
Du har inte förstått vad ett förhållande handlar om.
Du vill fly vardagen. 
Du orkar inte kämpa för något som känns tungt.
Och hon kommer också säga att hon vill dela vardagen med dig. 
Kanske inte just nu, och det är därför hon verkar så perfekt.
Men sen...
Och du kommer inte vilja ge upp dina trångsynta värderingar.
Och så kommer du börja leta fel i henne också.
 
Jag säger bara. 
Lycka till.

Kommentarer

Postat av: Mel

Publicerad 2013-02-24 05:09:14

?!? :(( hör av mig när jag kommer till Sverige igen!! Kram på dig min fina vän! <3

Svar: Gör det :)Åker till norge idag, men är hemma på tisdag igen!
Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela