jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Ett brev till dig

Publicerad 2011-06-07 22:19:28 i Tankar,

Konsekvenser.
Jag klarar av att ta dem nu.
Jag säger inte att jag vet allt i livet. Det gör jag inte.
Jag säger bara att jag vet vad jag ger mig in på.
Jag tänker innan jag agerar.
Jag diskar, lagar mat och städar lägenheten innan jag ger mig ut.
Jag planerar min resa.
Jag planerar min dag.
Ibland är jag spontan, men det är också planerat.
Jag gör ingenting utan att tänka. Du måste lära dig att förstå det.
Jag klarar mig. Du oroar dig i onödan. Och jag ringer när jag behöver din hjälp. Du är den första.
Jag lovar.
Men ibland måste jag klara saker på egen hand också.
Ta konsekvenserna av mitt eget handlande.
Jag kommer inte alltid ha dig.
Jag måste lära mig att klara mig själv
och du måste lära dig att låta mig göra det.

Jag vet att det är jobbigt.
Det är lika jobbigt för mig.
Vi tar det långsamt.
Men det är ett steg som måste tas.
Annars kommer vi aldrig att bli vuxna.

PS . Vi kommer aldring att skiljas.  DS .

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-08 10:16:28

Tack min äskade ficka jag litar på DEJ <3<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela