jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Är så sjuuukt lycklig!

Publicerad 2011-04-07 22:14:51 i Allmänt,

För ett tag sedan satte jag in en annons i en tidning.
Jag skrev att jag sökte en lägenhet i Göteborg från och med augusti.
Det gick någon vecka utan respons och jag hade precis gett upp hoppet när jag fick ett sms.
En kvinna hade en etta i guldheden och undrade om jag var intresserad.
Självklart var jag det så jag ringde upp och fick reda på att vi båda är katoliker, vi besöker till och med samma kyrka i Göteborg.
Så vi träffades efter kyrkan en söndag och vi klickade direkt. Lägenheten är helt underbar, underbar utsikt och aldeles lagom stor. I hyran ingår allt, el, möbler, köksartiklar och till och med orkidéer.
Varför hyr hon ut den? undrar ni kanske nu...
Jo, för hon ska nämligen flytta till vadstena och bli nunna.
Jag skojar inte! Allt kändes så sjukt bra när hon sade det, hon är extremt ärlig och vill att allt ska gå rätt till, hon är till och med mån om att jag ska må bra. "- Du får ångra dig, det är bara att säga till. Det är ganska litet jag vet..."
Jag tycker inte att det är så litet, 36,6 kvm.

Anledningen till att jag berättar detta nu är för att jag skrev på kontraktet i tisdags och jag har inte velat prata om det förrän allt är 100% säkert. Nu är allt klart och jag får flytta in mina saker redan i juni, lägenheten kommer ändå att stå tom då. Jag får även bo där i två veckor i juni trots att kontraktet gäller från och med första augusti!

Är inte detta en bra deal? :))

Kommentarer

Postat av: Sophia

Publicerad 2011-04-08 17:15:48

Ååååååhh vad kul för dig Lena!!

Postat av: Miri

Publicerad 2011-04-10 18:51:07

superberaaa deal:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela