jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Flytta in i någon annans hem jag längtat så länge till

Publicerad 2010-10-30 18:09:24 i Allmänt,

Hem. Hem. Ljuva hem...
Jag blev förvånad igår över att jag inte hittade lampknappen på första försöket.
Att jag letade efter tallrikar i fel skåpslucka.
Det är galet hur ett hem kan förvandlas till någonting annat på bara tio veckor.
Jag känner mig som ett spädbarn som måste upptäcka allt för första gången.
Återupptäcka, det som en gång var min vardag...

Tog en tur mot stan. Såg ett välbekant ansikte och kunde bara inte sluta le.
Nu ska jag snart iväg till Eleonors lägenhet och titta på henne medan hon klär ut sig.
Återupptäcka kanske henne också...

Det är nästan övernaturligt att jag kan uppleva så mycket lycka bara genom att spela på ett ostämt piano.
Rosa gardiner, en lila vägg, tavlor på änglar och rosor, ljus i en metallskål, tre orkidéer på fönsterbrädan.
Det är mitt hem

Kommentarer

Postat av: Damon

Publicerad 2010-10-31 16:51:59

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela