jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Konstiga Lena

Publicerad 2010-04-20 19:55:54 i Allmänt,

När jag var liten var det en tjej som sade;
- Den där Lena, tycker inte ni att hon är lite konstig?

Det fick jag veta samma dag av en annan kompis. (som inte försvarade mig, åh nej)

Jag har aldrig sett mig själv som konstig, men kanske har jag alltid varit det.
Ingen har sagt det till mig öga mot öga men jag har fått höra att andra har tyckt det.
Folk har även sagt det till mig på skämt ibland och då undrar jag: Hur mycket är skämt och hur mycket är sanning?
Det sägs ju att det alltid ligger lite sanning bakom varje skämt...

Kommentarer

Postat av: melanie

Publicerad 2010-04-20 21:33:41

Grejen är ju att det bara är åsikter. Alla förstår sig ju inte på alla och då kanske man tänker att de man inte förstår sig på är konstiga..men det betyder ju inte att de ÄR det bara för att nån tycker det. För övrigt har nog alla sina små egenheter egentligen, du är nog inte värre än nån annan i sånt fall liksom..

Postat av: sophia

Publicerad 2010-04-20 21:41:32

Vad är det för fel med att vara lite konstig då, Ingenting ^^D Jag är gärna lite konstig, jag blir glad av konstig.

Postat av: Lena

Publicerad 2010-04-21 18:45:38

Mel: Mmm.. det har du faktiskt rätt i, jag menar man kan ju inte vara alla till lags hela tiden.

Och jag är ju i alla fall mig själv och det är det som räknas! :)



Sophiii: haha, joo egentligen. Hellre konstig än tråkig (enligt mig)

Postat av: eleonor

Publicerad 2010-04-21 19:02:07

Jag har alltid alltid fått höra av folk att jag är konstig, och jag har Alltid tagit det som något negativt. Men varje gång jag har frågat vad de menar säger de att jag är konstig på ett positivt sätt, kan ju vara samma sak med dig, även om man tar det som något negativt.. det låter ju ganska negativt, inte sant? :P Men somsagt hellre konstig än tråkig, orka vara normal liixxxxxzz! ;)

Postat av: Lena

Publicerad 2010-04-21 19:48:03

Eleonor: Jag tänker samma sak. Det har en negativ underton, men som sagt... det är ju inte dåligt att vara unik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela