jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

BMI

Publicerad 2009-06-28 15:12:22 i Allmänt,

Jag vägde och mätte mig när jag kom hem idag.
Resultatet kom som en överraskning eftersom jag inte har gjort det på år och dar!
Tydligen så är jag 164 cm lång och väger 50 kilo.
En smärre undervikt fick jag även veta när jag räknade ut mitt BMI.

Jag tänkte efter, kan man verkligen lita på ett BMI?
Jag menar... jag är ju inte så muskulös och det var ett tag sedan jag tränade och muskler väger ju mer än fett som de brukar säga.
Och vad är egentligen en "idealvikt"?
I dagens samhälle verkar det som att idealet är att vara underviktig så varför inte flytta alla BMI-steg tio steg neråt, då kanske vi kan prata om idealvikt.

Äsh, allvarligt talat så bryr jag mig inte om mitt BMI, det viktigaste är ju ändå att man själv mår bra, både fysiskt och psykiskt.
Nu ska jag äta marschmallows!
 
Tjohej!

PS: Jag har bränt mig på ryggen :S DS.

Kommentarer

Postat av: kalle

Publicerad 2009-06-30 21:28:58

Jag skulle inte lägga stor vikt vid BMI, men jag vill ändå säga att jag tror du är ligger rätt nära din idealvikt. Du kommer säkert väga lite mer när du blir äldre, och det är ju inget fel så länge man mår bra! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela