jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Skärtorsdagen

Publicerad 2009-04-09 13:59:47 i Allmänt,

Du passar inte in i bilden.
Den bild jag skapat i fantasin.
Du gör den så diffus, så skuggrik
Inte ett dugg lik, Steeve Mcqueen.
Jag hade aldrig tänkt mig så pass mycket mage.
Den prins jag drömde om hade knappast slips och krage.
Han var den starka typen, om nu du svage kände till den.
Du passar inte in i bilden.
På nåt sätt saboteras symetrin.

Du rubbar mina snygga cirklar
uti den värld där drömmar spinns.
Du är så långt ifrån James Bond:ig
som är förståndig gammal stins.
Allt sen den första lilla prästkrage du skänkt mig
har jag vad anspråk anbelangar ständigt sänkt mig
fick byta ut den tuffa killen som jag tänkt mig mot den milde.

Du passar inte in i bilden
men har nånting som bräcker den.
Du finns.

Wenche Myhre - Du passar inte in i bilden.

Ser du?
Det gör jag.
Idag har jag bara varit hemma och städat.
Det var ganska härligt, en massa fin musik samtidigt som man får göra världen ljus.
Jaja, i alla fall lägenheten.
Precis efter att jag städat klart så började solen lysa.
Om man vill se det som ödet får man göra det.
Annars kan vi kalla det ett sammanträffande.

Nu ska jag läsa Engelskaboken, jag börjar faktiskt komma in i den.
Den är bra, fast seg.
I alla fall ibland.
Den handlar om kärlek.

Kommentarer

Postat av: Elon

Publicerad 2009-04-09 14:38:13

Haha, låter bra XD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela