jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

ansvaret kom som ett brev på posten

Publicerad 2010-06-15 10:45:15 i Allmänt,

Jag trodde aldrig att det skulle vara såhär mycket att tänka på när man slutat gymnasiet.
Jag startade dagen med att ringa till en fastighetsskötare i bjärnum.
Hon berättade att jag KANSKE kan få tillgång till en etta på 42-45 kvm.
Jag nöjde mig med det och tänker att jag väntar med att leta vidare till efter torsdag då hon ska höra av sig (dåligt?)
Efter det beställde jag hem blanketter från csn angående studiebidrag och inackorderingstillägg (eller vad det heter) men hittade ingenting om bostadsbidrag. Hm... det får jag kolla upp lite närmare...

Och nu tänker jag: man kanske BORDE jobba i sommar ändå, så att man klarar sig. ÅH, dumma mig. Jag har inte tänkt så mycket på det. Man kanske borde gå till arbetsförmedlingen, det kan ju faktiskt inte skada...
Och ja jusste, jag måste gå till körskolan idag och boka tider för lektioner och asplugga hela sommaren. Jag måste skaffa körkort nu i sommar är det sagt.

Japp. Där har ni mitt liv just nu. Komplicerat och tråkigt va? Jag trodde aldrig att jag skulle bli vuxen...

Kommentarer

Postat av: Ivannia

Publicerad 2010-06-25 01:07:14

Det är det som är det lustiga med att bli vuxen. Det bara kommer, det är inget du kan kontrollera eller allra minst välja. Och sen tillkommer också känslan av konstant tvivlande av valen man gör. Du kanske kommer ha det lättare än jag, i och för sig. Jag är en ganska mörk person som gör det onödigt komplicerat för mig!



Men ja, det är jävligt läskigt. Men livet går ju framåt och det är inte mycket man kan göra åt det. Förhoppningsvis har man kul på vägen.



Hursomhelst: grattis till studenten! Och året som följer kommer att bli helt sjukt. Men du kommer att klara det - det kallas överlevnadsinstinkt.



Ps: Bostadsbidrag har du all rätt till. Min lägenhet här i min hörna av Stockholm är på 45 kvm - får en 1000-lapp i månaden. DS.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela