jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Min sjuka dröm

Publicerad 2009-09-19 11:24:44 i Allmänt,

Jag drömde om allt samtidigt.
Det började med att jag var en liten pojke, jag var någonstans med en massa äldre människor.
Helt plötsligt började en man klippa mitt hår. Jag hade mitt jättelånga blonda hår och jag tänkte att det är bra med lite förändring. Men sen blev jag lite orolig och tog av mig håret för att kolla vad som hade hänt... (jag hade tydligen en peruk och peruken var KNALLRÖD!)
Jag satte på mig peruken igen över mitt blonda långa hår och mannen som klippte fortsatte att klippa och helt plötlsligt hade jag jättekort rött hår ovanpå mitt långa ljusa hår.
Jag blev arg, för jag ville inte ha kort rött hår, jag VILLE INTE!

Sen hade vi BAMU, vi skulle ha genrep inför spöktemat. Kruxet var dock att vi inte hade några låtar vi hade repat in och allt var jättedåligt. Vi hade inte ens förberett oss för något och sen blev genrepet den enda föreställningen vi skulle ha. Vi hade alltså uppspel på riktigt trots att vi inte var klara.

Sen var jag hemma, jag var mig själv och mamma höll på att steka smör i ett uppochnervänt kastrulllock.
Jag frågade varför och hon sade att det var en kvinnas blod. Hon suger livet ur en. Vi skulle tydligen äta smöret på något vis.
När smöret hade smällt såg det ut som blod. Mamma blandade i en massa mjölk och så och så ville hon smaksätta det med mina doftljusoljor. Jag läste på oljan och såg att man inte fick äta det. Jag sade det till henne men hon brydde sig inte så jag tog tag i kastrullen och glaset som hon hade lagt lite av vätskan i och sköjde ner det i vasken.
Mamma blev jättearg men sen så kom hon fram och kramade mig och lyfte upp mig som hon gjorde när jag var liten och jag var glad men orolig. Hon orkar mig ju inte nu när jag är såhär gammal. Jag är inte liten längre.
Sen vaknade jag.

Kommentarer

Postat av: tove

Publicerad 2009-09-19 12:43:29

guudd.hemskt:/

Postat av: Sky

Publicerad 2009-09-19 14:29:36

Wooou... A little bit scaaaaaary. HALLÅ LENA!! JAG HAR PLÖTSLIGT ASMÅNGA BLOGGLÄSARE!!! :D:D:D:D så räkna med att jag ska fortsätta uppdatera MASSOR även när jag blir frisk! :D:D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela