jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Hör du? Ser du? Vill du? Jag känner...

Publicerad 2009-09-13 12:56:07 i Allmänt,

AHHH!!!!!!!
Allting pressas mot mitt bröst. Det känns som att det finns någonting i mig som vill ut och det trycker på hårt, det kan jag lova!
Såhär blir det varje höst.
Man lämnar den lätta sommarkänslan och går in i en ny fas. Bekymrens och stressens tid.
Det är mörkt när man vaknar och det är mörkt när man går och lägger sig.
Söndagarna tillbringas hemma tillsammans med läxor och tankar och känslor som man faktiskt inte trodde att man hade.
Det är hösten.

Det dyker plötsligt upp så mycket jag inte har planerat.
Mina hjärnceller vill inte sammarbeta.
För felet med mig är att jag tänker så himla långsiktigt, jag tänker att så som jag har det nu, så kommer det alltid att vara. Det är så svårt att beskriva för jag kan se hur mina veckor blir regelbundna, hur tiden går snabbare ju mer man har att göra och snart ser jag inte en enda ledig dag.
Inte en enda ledig dag.
Jag menar, hur kan jag fatta ett beslut gällande min framtid när min framtid förändras hela tiden?

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2009-09-13 13:24:32

man kan nog inte se varje liten förändring. ibland vaknar man upp en dag och inser att något är annorlunda, och så frågar man sig hur man kunde undgå att märka det...men det är livet. man får inte alltid förvarningar. Ibland är det ju ok att inte veta. Du får lita på att du handlar rätt utifrån den situationen du är i NU.



Kan vi inte försöka ge hösten färg?? Inte låta den bli som vanligt. Kan vi inte ha en kick-ass höst helt enkelt??? :D

Postat av: Lena

Publicerad 2009-09-13 13:35:31

Nej, men när man inte kan förbereda sig sådär så blir jag ur balans liksom. Det är svårt, det ligger liksom i min natur att planera och när jag inte kan det så känns det som att jag faller lite...



Ja!!! du har rätt. VI måste vara solen i våra liv. Ska vi inte ta och bara fortsätta ha sommar i våra huvuden? Vi måste rocka helt enkelt! Hahaha Jag hänger på! :D

Postat av: Alice

Publicerad 2009-09-13 14:31:33

jag vill också ha kick-off höst.

Postat av: Lena

Publicerad 2009-09-13 14:33:48

Ska vi fetta på hårt då alltså????? :D:D:D

Vi måste göra en lista på måsten!!!!!!!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-09-13 15:37:40

Sv: Skinka, salami och fetaost :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela