jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Running for running

Publicerad 2009-10-03 00:56:37 i Allmänt,

Efter skolan gick MLA hem till Alice för att öva inför kvällens spelning på La Uva.
När jag kommer hem möts jag av min mamma som säger att fernando (la Uva's maffiaboss) har ringt och undrat var vi håller hus.
Enligt honom borde vi ha setts kl 4 för att repa men det hade INTE vi fått nån upplysning om alls. Klockan var nu halv sex och han sade att vi skulle komma så snabbt som möjlig. Han var stressad, stackarn.
När jag väl kom dit så var han inte där utan i söderköping och hämtade utrustning, när han väl kom tillbaka fanns det inte nog med mikrofonsladdar och jag och Alice springer iväg till kristinaskolan för att kolla om det är öppet så att man kanske kunde ha lånat någonting därifrån. Efter mycket om, men och samtal till olika personer så visar det sig att vi inte behövde fler sladdar för han hade hittat allt vi behövde... Eller nästan i alla fall. Alice fick nöja sig med att inte sjunga ikväll, vilket ändå passade bra eftersom hon var sjuk.

Själva spelningen gick bättre och bättre. I slutet rockade vi loss totalt och improviserade nästan alla slut.
Nu har jag ont i halsen.
APONT! Men det går nog över efter lite te och sömn.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela