jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

De vill säga oss så mycket

Publicerad 2009-02-14 16:54:46 i Allmänt,

"I var och en av oss bor det en annan som vi inte känner; denne talar till oss genom drömmen och meddelar oss hur helt annorlunda denne andre ser oss än vi ser oss själva."
C G JUNG (1875-1961)

Jag drömde om den inatt, två barn som jag försökte lära. Jag sade; såhär är det, gör så!
Barnen gjorde inte som jag sade, istället gjorde de på sina egna vis.
Jag hade fel, så otroligt fel.

Vi vandrar hela livet, vi tror att vi går rätt men hela tiden kommer någon att dyka upp och säga att du tror fel.
Det är fel det du gör och det du vill.

Jag var i korridorerna, i en labyrint, men jag ville ändå inte ta mig därifrån barnen var mig så nära på något sätt. De talade inte men de gjorde mig lugn, jag blev inte arg över att de inte ville göra som jag ville. Jag förstod att det var deras rätt även om det var mitt fel. Kanske har ingen av oss rätt, kanske kommer våra syner att beblandas en vacker dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela