jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Apolivareklamen

Publicerad 2009-08-10 22:56:55 i Allmänt,

Varje gång jag blir medlem i en grupp på facebook så känns det som att jag MÅSTE tycka så och extra mycket.
Till exempel när jag blev medlem i en grupp för de som gillar 2 and a half men, så var jag tvungen att se på varje avsnitt i en vecka bara för att jag inte skulle ljuga när jag blev medlem.
Eller som när jag blev medlem i gruppen "jag är rädd för tjejen i apolivareklamen", nu måste jag springa och gömma mig varje gång jag ser den...
Eller gruppen "jag hatar när det blir reklam", nu gormar jag och slår sönder väggar och blir helt ursinnig varje gång det blir just Reklam.

(jag hoppas ni inser ironin... fast det ligger Liiite sanning bakom)

Nu kom jag och tänka på en sak.
Alla kallar kvinnor för tjejer:
Tjejen i apoliva reklamen, tjejen i robinsson, tjejen i kassan.
När blir man kvinna egentligen?

Det känns nästan som att killar växer till "män" mycket snabbare än kvinnor.
Ibland blir en kvinna inte ens kallad för kvinna utan övergår direkt till tant.

Och ja juste, tänk om apolivakvinnan tar illa upp? Tänk om hon går in på facebookgruppen och memorerar alla medlemmarna och börjar skicka hot-mail till alla (för ingen använder väl papper och kuvert längre?) (jag syftade på BREV) (haha hotmail XD)
Tänk om hon ser att jag är medlem!
Nu går det ju faktiskt inte att missa att det finns en facebookgrupp. Jag menar aftonbladet/expressen har ju gjort en NYHET av gruppen (som jag tolkade som lite ironisk...) (kanske förstår sig inte blaskor på ironi?) så hon MÅSTE ju ha sett den... Stackars tjej... eller jag menar kvinna!


Åh nej, förlåt. Jag menade:...


Sweet dreams...

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2009-08-11 13:32:33

Hahaha vad rolig du är! Plus att du har en poäng också..i mediasammanhang blir man nog aldrig kvinna, det är tjej eller tant tror jag. Men när det gäller typ politiker så skulle man ju aldrig kalla en kvinnlig politiker för typ "tjejen i miljöpartiet"..då är hon ju en redig kvinna istället. svårt det där.

Postat av: Damon

Publicerad 2009-08-11 13:39:43

Jag fattar verkligen inte.. jag tycker hon är rätt vacker och har ett speciellt "modell" utseende.. what's the issue med alla liksom??

Postat av: Lena

Publicerad 2009-08-11 13:58:55

DAMON: HAHAHAHAHAHAHAHAHA Men du faller ju för det nordiska utseendet hahahahahahahahahahahahhahahahaha XD



Melanie: Haha, tackar tackar :P Juste, du har en poäng! Jag tänkte inte ens på kvinnor i sådana sammanhang. Joo, där är det nog kvinna och tant.

Men jaha, så kvinnor måste alltså ha status för att bli kallade för kvinnor?

Hmm...

Postat av: adina

Publicerad 2009-08-11 14:25:15

haha från tjej till tant.. undrar hur gammal man är då..



jaa jag vill inte heller sluta!! åh det är läskigt :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela