jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Gammal musik fast ny för mig.

Publicerad 2008-10-31 23:27:56 i Tankar,

Det är skumt hur någonting gammal kan beskriva en ny känsla.
För den här låten jag lyssnar på nu är gammal för andra, men för mig är den ny.
Det är första gången jag hör den.

Om ett år eller kanske ännu längre kommer jag att höra den igen och då kommer jag komma ihåg den här dagen.
Alla de här dagarna som jag lyssnat på den och den här känslan som jag känner nu kommer att omge mig.
Undrar vad jag kommer att vara då. Om jag försöker föreställa mig hur mitt liv är om ett år så kommer jag nog vara hur fel ute som hellst.
Hur kan man då ställa frågan: Vad är du om tio år?
Det är ju om möjligt ännu mer omöjligt att gissa sig till. Det går inte... Allt förändras för varje sekund, även om vi inte märker det. Vi tänker och förändrar vår världsbild om och om igen, fast omedvetet.
Allt är ju egentligen möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela