jordgubbslena

Jag vill plantera en känsla i dig och lysa tills den blommar.

Gå den rätta vägen

Publicerad 2008-10-05 14:16:08 i Allmänt,

Jag blev lite förvirrad där ett tag:

Prästen sade till mig att det är dåligt att filosofera. Han har fel, tycker jag.
Människan är en tänkande varelse, när man är hjärntvättad har man ingen riktig tro. Man ska tänka själv, och komma fram till vad som är den rätta vägen. För vissa är det tron på Gud.
Jag kände mig så sviken, han sa inte de saker jag behövde höra. Fast kanske gjorde han det? Kanske sa han det så att jag kunde börja tänka, omedvetet. Jag förstår bättre nu och vissa saker han sa var bra, men jag kan inte sluta tänka. Det tänker jag inte göra heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Jag heter Lena och är nyutexaminerad musikalartist.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela